ورونیکــــا

ورونیکا تصمیم می گیرد ...

ورونیکــــا

ورونیکا تصمیم می گیرد ...

حکم فقهی !

 

 

طبق معمول یکشنبه ها داشتم حاضر می شدم که برم کلاس موسیقی گرچه با استاد بد قولی که کلاسا رو یکی در میون میومد چندان تمایلی به رفتن و منتظر شدن واسه اومدن استاد تنبوری که احتمال اومدنش خیلی ضعیف بود نداشتم که منشی دفتر تماس گرفت و پرسید خانمی برای مشاوره اومده میام دفتر یا نه ؟ گفتم آره تا یه ربع دیگه میام .
دفتر که رسیدم خانمی محجبه تقریبا 37 یا 38 ساله با دلهره واسترس ازم پرسید خانم شما وکیل هستین یا کاراموز؟ گفتم وکیلم . مشکلتونو بفرمایید ؟
دوباره پرسید مجردین یا متاهل؟ با تعجب پرسیدم مگه برای شما فرقی هم می کنه؟! گفت خب مشکلمو به یه دختر مجرد نمی تونم بگم چوون اولا رووم نمی شه دواما اینکه شاید نتونین راهنماییم کنین .
حرصم گرفته بود ولی به آروومی بهش گفتم مشکلتونو بفرمایید من در حد اطلاعاتم راهنمایی لازم رو می کنم تاهل یا تجرد من تاثیری در قضیه نداره
با استرس بلند شد و در اتاقو بست من یه دختر 40 ساله ام که حدود 7 ماه با یه آقایی در ارتباط بودم و قصدمون هم ازدواج بود اوایل ارتباطمون در حد صحبت و بیرون رفتن بود بعد از مدتی ایشون ازم خواست که تو محل کارش که کسی غیر از من و اون هم نبود چادرم رو از سرم بردارم تا اندامم رو ببینه که کم و کسری نداشته باشم
منم رووم نمی شد ایشون هم می گفت ما می خوایم ازدواج کنیم و من حق دارم بدونم چه جور هیکلی داری ؟ منم چون مذهب و شرع خیلی پایبندم قبول نکردم و همین باعث شد ایشون ازم ناراحت بشه و ارتباطشو قطع کنه  ...یه ماه گذشت و دیدم بدون اون آقا نمی تونم زندگی کنم و خیلی بهش وابسته شده بودم از نظر عاطفی.
 واسه همین فکر کردم و یادم اومد که یه بار تو یه کتاب فقهی خونده بودم که نوشته بود  مردی که قصد ازدواج داره اگه بخواد غیر از گردی صورت و دست تا مچ سایر محاسن دختر مورد نظرشو ببینه  بلااشکاله . به خاطر همین به محل کار اون آقا رفتم و بهش گفتم من رووم نمی شه بی حجابم رو بهت نشون بدم ولی اجازه لمس کردن تنمو  از زیر چادر می دم اونم فقط در حد اینکه متوجه بشی من چطور اندامی دارم .
و اون آقا هم قبول کرد و دستشو برد زیر چادرم و بدنمو لمس کرد و وقتی که خونه رفتم احساس کردم برام اتفاقی افتاده و دکتر زنان رفتم و متوجه شدم بکارتم دچار آسیب شده !
روز بعد رفتم محل کار اون آقا که بیا تکلیفمو روشن کن و این اتفاق افتاده و ایشون هم منکر قضیه شد و منم دادو بیداد کردم و پلیس 110 اومد و کارمون به دادگاه کشید پرونده واسم تشکیل دادن با عنوان رابطه نامشروع  و  80 ضربه شلاقم بریدن حالا می خوام شما راهنماییم کنین که به حکم اعتراض کنم .
منم راهنمایی لازم رو کردم ...ولی بعید می دونم با تجدید نظر عنوان جرم تغییر پیدا کنه فقط امکان تخفیف بیشتره .
اما هنوزم ذهنم درگیر حکم فقهی که منشا این حکم از کجا بوده؟!
و با چه استدلالی می شه گفت حرمت لمس کردن کمتر از دیدنه ؟!
 و اصلا چطوری لمس کردن از زیر چادر منجر به چنین اتفاقی می شه !!!
یا شایدم خدا عالمه و به من ربطی نداره من بچسبم به کار خودم و کمک در برائت و تخفیف مجازات !

نظرات 9 + ارسال نظر
امیرحسین دوشنبه 12 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 01:43 ب.ظ http://virtualshop.blogsky.com

سلام
اون حکم واقعا وجود داره ولی وقتی که قطعی شده باشه ازدواجشون
تازه اونم بهتره از پشت یه پارچه نازک باشه
ولی لمس کردن ... منم تعجب کردم
اما اینکه واقعا با لمس کردن چطور همچین اتفاقی میفته خیلی جالبه!!!!!!!!!!!!!!!

جدی !
خب حالا اگه طرف دید و نپسندید یعنی مشکلی نیست ! مگه می خواد جنس بخره مرد؟!

mim دوشنبه 12 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 09:58 ب.ظ http://www.mimghaderi.wordpress.com

واقعن که ..اینی که تعریف کردی شما یه رابطه جنسیه .. عجب موردی خورده به شما

یه جور سادگی ...یه جور اغفال ...
اوهوم
ولی ازین موارد زیاده تو دادگاهها

مهین سه‌شنبه 13 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 10:47 ق.ظ http://hoorane.blogfa.com

سلام گلم
فکرشم نمیکردم موضوع این باشه
این دیگه اغفال نیست
حلی به حولیه
خداوکیلی چه جوری ممکنه با لمس بکارت کسی لطمه ببینه اگه خود خواسته نباشه

سلام عسل خانوم :)
اوهوم یه جورایی عجیبه !
فک نکنم خود خواسته بوده باشه احتمالش خیلی ضعیفه

سپیده چهارشنبه 14 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 01:37 ق.ظ http://gomshodedarkhial.blogsky.com

سلام آبجی خانوم
بابا شما که مورداتون از مال ما هم خفن‌تره!!!!
می‌گم واسه برائتش روی این مساله که دختره زوال عقلی و اینجور چیزا داره می‌تونی مانور بدی به نظرم خانوم وکیل!! :دی
خداییش آدم ۴۰ ساله باید عقلش یه خورده مشکل داشته باشه که اجازه‌ی همچین کاری بده!! نه؟!!

اگه می‌گی بهش نمی‌خوره خودخواسته بوده باشه قصه البته! ؛)

سلام آبجی جون
نمی دونم به خدا من که هنوزم موندم این چه مدلش بوده ولی خب توام راست می گیا !‌
خودش که می گفت وابستگی عاطفی شدید و اعتماد به طرف دلیل اتفاق بوده ولی خب به قول تو از یه آدم ۴۰ ساله بعیده همچین چیزی !

امیرحسین چهارشنبه 14 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 10:36 ق.ظ http://virtualshop.blogsky.com

سلاااااااااااااااااااااااااااااام
نه دیگه اون دیدن فقط برای اینه که مطمئن بشه طرف بدنش معیوب نیست. قبلا پسندیده طرفشو!
البته بین مرد و زن فرقی نیست جفتشون می تونن ببینن!

ماشین حساب جالب لازم نداریk؟ (-;

سلام
آخه این بنده خدا هم می گفت مرده پسندیده بودتش قبلا !
بعدشم واسه معیوب بودنم حکم قانونی داریم که اگه طرف بعد ازدواج متوجه بشه حق فسخ داره به عنوان تدلیس .
نه بابا ! شمام که حکم ابداع می کنین ! :) واسه مرد چرا؟!

اگه مجانیه لازم دارم :)!

بند کفش پنج‌شنبه 15 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 06:51 ب.ظ

جالبه..فکرم درگیر شده..من تنظیم خانواده خوندم و محیط کارم پر از این مسائل پیچیده با سنت ها و دین و فقه ..نیازی نیست حتما رشته دانشگاهیمون این باشه تا درک کنیم موضوع چقدر ..نمی دونم از چه واژه ای استفاده کنم!!!!!
چقدر به نظر ادعای خانوم مضحک و دلایلش احمقانه و سرسری...
با نظر سپیده موافقم..جدا شاید مشکل تحلیل وضعییت داره..مشکلی که تقریبا اکثر ما تو ایران عزیزمون تو همچین موقعیت های مشابه ای داریم..مذهب غریزه نیاز اموزش و ارتباط های بیمار........میبوسمت خانوم

درسته خانومی
احساسات کورکورانه و وابستگی زیاد و کمبود محبت گاهی تبدیل به حالت بیمارگونه ای می شه که در نهایت تنها کسی که ضربه می خوره خود شخصه .

صدف پنج‌شنبه 15 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 11:24 ب.ظ http://dokhtarkoochooloo.blogfa.com

جالب بود
راحت مینویسی
به منم سر بزن

ممنون
حتما

نارگل سه‌شنبه 20 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 02:27 ب.ظ http://www.zane30saleh.blogfa.com

وایییی. منم عاشق تنبورم.
همیشه فکر می‌کردم وکیل ها باید افرادی حداقل بالای ۴۰ سال باشن!

جدی ؟! چه تفاهمی :)‌
منم ۳۰ سالگی رو دوس دارم . یه حس درونی تو وجودم هست که این سنو دوست دارم
آره خیلیا این تصور و دارن !
نمی دونم چرا ؟ هر کی میاد تو دفترم فک می کنه دانشجوام ! بعضی وقتام فک می کنن منشی ام !
نه عزیزم من ۴۰ سالم نیست تازه ۲۵ رو تموم کردم :) یعنی ۲۶ سال و ۱ ماهمه :)

حسام پنج‌شنبه 22 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 01:32 ق.ظ http://hesamphoto.com

من یاد شعر ایرج میرزا افتادم.
خوندیش؟

بدو گفتم تو صورت را نکو گیر که من صورت دهم کار خود از زیر


نه نه خوندم .
جالبه .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد